چند ترفند برای شکست دادن الگوریتم های اینستاگرام
چند ترفند برای شکست دادن الگوریتم های اینستاگرام
توصیه ما این است که به جای تلاش برای شکست دادن الگوریتم اینستاگرام، سعی کنید آن را درک کرده و براساس معیارهای آن رفتار کنید. در ادامه چند مورد را معرفی میکنیم که به رشد پیج اینستاگرام شما کمک خواهد کرد:
۱- انتشار منظم محتوای باکیفیت
یک تقویم محتوایی برای اینستاگرام تنظیم کنید و به آن وفادار باشید. اگر در زمانهای منظم اقدام به انتشار محتوا بکنید، اعتماد الگوریتم اینستاگرام را به دست خواهید آورد. همچنین به کیفیت محتوای خود دقت کنید. محتواهای اختصاصی و باکیفیت بالا به اینستاگرام نشان میدهند که حساب کاربری شما یک حساب حرفهای است. بنابراین اینستاگرام به شما اهمیت بیشتری خواهد داد.
انتشار محتوا را تنها به فید اینستاگرام محدود نکنید. انتشار استوری به صورت منظم نیز میتواند تاثیر بسزایی در وضعیت اکانت اینستاگرام شما ایجاد کند. بسیاری از کاربران وقت بیشتری را به چک کردن استوری اختصاص میدهند و فید را زیاد بالا پایین نمیکنند. پس این ویژگی مهم اینستاگرام را فراموش نکنید.
برای داشتن برنامه انتشار منظم در اینستاگرام، خوب است که یک تقویم محتوایی داشته باشید. اگر میخواهید درباره تقویم محتوایی بیشتر بخوانید، پیشنهاد میکنیم مقاله تقویم محتوا ما را مطالعه کنید.
۲- ایجاد تعامل
هرچه تعامل بیشتری با کاربران ایجاد کنید، ارزش کارتان در نظر الگوریتم اینستاگرام بیشتر خواهد بود. ترغیب کردن کاربران به گذاشتن کامنت پای پستها (برگزاری مسابقه، ایجاد سوال و …) یک راه مناسب برای ایجاد تعامل است.
از قدرت استوری در ایجاد تعامل غافل نشوید. استوریهای اینستاگرام امکانات مختلفی از جمله گذاشتن کوییز، سوال، نظرسنجی و … را ایجاد کرده است. تمام این امکانات کاربران را به واکنش نشان دادن و ایجاد تعامل ترغیب میکند.
استفاده از کال تو اکشن میتواند در ایجاد تعامل بسیار مفید باشد. انواع کال تو اکشنها برای اینستاگرام عبارتند از:
- ورق بزنید (برای پستهای اسلایدی)
- سیو کنید
- شِیر کنید / برای دوستانتان بفرستید
- لینک را بالا بکشید (برای استوری)
- کامنت بگذارید
- برای ثبت نام کلیک کنید
۳- محتواهای اسلایدی و ویدیویی
الگوریتم اینستاگرام به مدت زمانی که کاربران برای مشاهده محتواهای شما صرف میکنند اهمیت میدهد. پس باید راهی پیدا کنید تا این مدت زمان را افزایش بدهید.
ساخت پستهای تشکیلشده از چند اسلاید یک راه مناسب برای نگاه داشتن کاربران روی پست است. این پستها به دلیل محتوای دنبالهدارشان باعث میشوند کاربر زمان طولانیتری را صرف آنها کند.
محتواهای ویدیویی نیز در این میان موثر هستند. یک راه مناسب برای به اشتراک گذاشتن محتوای ویدیویی و استفاده از امکانات اینستاگرام، استفاده از IGTV است. میتوانید یک پیشنمایش یک دقیقهای را در فید نمایش بدهید تا مخاطبان برای تماشای فایل کامل به IGTV بروند. بدین ترتیب الگوریتم اینستاگرام به تدریج در IGTV نیز جایگاه مناسبی به شما اختصاص میدهد.
۴- زمان انتشار محتوا
سعی کنید بفهمید فالوورهای شما چه زمانی بیشتر فعال هستند و همان زمان را به پست کردن محتوا اختصاص بدهید. با این کار، احتمال دیده شدن پستهای شما و تعامل مخاطبان بیشتر خواهد شد. به یاد داشته باشید که مخاطبان هر برند رفتار مشابهی ندارند. بعضی بین ۳ تا ۵ بعد از ظهر بیشتر به اینستاگرام سر میزنند و بعضی آخر شب. پس زمان انتشار محتوا را با توجه به پرسونای مخاطب تعیین کنید.
۵- هشتگ ها
استفاده درست از هشتگّها میتواند یکی از مهمترین راهها برای شکست دادن الگوریتم اینستاگرام باشد. نکات استفاده از هشتگ عبارتند از:
- از هشتگ های صحیح و مرتبط استفاده کنید تا افراد درست و مرتبط بتوانند پستهای شما را ببینند. استفاده از هشتگهای نامرتبط از نظر الگوریتم اینستاگرام باعث افت دیده شدن شما خواهد بود.
- از تعداد مناسبی هشتگ استفاده کنید. استفاده بیش از حد از هشتگها نتیجه منفی دارد.
- قبل از انتخاب هشتگ، آن را سرچ کنید. بهخصوص به پیج رقیبانتان سر بزنید تا ببینید از چه هشتگّهایی استفاده کردهاند.
۶- انتشار دوباره محتواها
خوب است که هر از گاهی محتواهای پربازدیدتان را دوباره منتشر کنید. این کار توجه دوباره مخاطبهای قدیمی را به شما جلب خواهد کرد. همچنین مخاطبهای جدیدی نیز از این راه پیدا میکنید.
۷- تحلیل اینستاگرام
با ارتقای اکانت اینستاگرام به اکانت بیزنسی، این امکان را خواهید داشت که به صورت رایگان به تحلیل اینستاگرامتان بپردازید. اگر میخواهید بر الگوریتم اینستاگرام پیروز شوید، چک کردن مرتب تحلیلها را فراموش نکنید. این تحلیلها به شما خواهند گفت که در زمینههای مختلف مانند استفاده از هشتگ، انواع محتوا و … چقدر موفق عمل کردهاید.
دیدگاهتان را بنویسید