مزایای ایجاد وبسایت برای کسب و کار ها
1: انتظار مشتریان بر طرف می شود!
مشتریان باهوش و خوره ی تکنولوژی انتظار دارند که شما یک وبسایت داشته باشید تا بتوانند اطلاعات بیشتری درباره کسب و کارتان بدست بیاورند. وبسایت می تواند به شما در ساخت بیزینس، یادآوری مرتب برند به مشتری و جلوی چشم بودن، نشان دادن حسن نیت شما به مشتریان و مخاطبان هدف از طریق ارائه اطلاعات مفید کمک کند؛ همچنین پیام های بازاریابی قوی به بازدیدکنندگان ارائه کند. به این فکر کنید که وب سایت تان، پیام بازاریابی شما را 24 ساعت و 365 روز در سال ارائه می دهد!
2: هویت اجتماعی شما اثبات می شود
برای اثبات هویت اجتماعی در جامعه حقیقی نیاز به چیز خاصی نداریم و به راحتی میتوانیم هویت مان را معرفی کنیم؛ اما در اینترنت چطور میخواهید هویت خودتان و برندتان را به دیگران معرفی کنید؟ داشتن وبسایت بهترین راه است.
هویت اجتماعی شما در دنیای آنلاین از طریق نظرات کاربران درمورد بیزینس تان، منشن شدن در شبکه های اجتماعی، امتیازات و نظرات مشتریان قبلی در سایت تحت تاثیر قرار می گیرد.
از آنجا که رفتار مشتری، بیشتر بر اساس گفته های دیگران درمورد بیزینس شما شکل می گیرد، مهم نیست که برند شما در یک سایت مثل دیجی کالا، امتیاز 5 ستاره داشته باشد. مردم باز هم انتظار دارند وبسایت شما را ببینند تا اطلاعات بیشتری درمورد برندتان کسب کنند.
در حالت دیگر اگر بخواهید از طریق سایت خودتان محصولات را بفروشید ، مطمئن باشید که مشتریان سایت شما را قبل از خرید، زیر و رو می کنند و تا اعتمادشان جلب نشود، خرید نمی کنند. فایده سایت این است : به راحتی می توانید اطلاعاتی که برای جلب اطمینان نیاز دارند را به آنها بدهید.
از آنجا که خریداران احتمالی ، آنلاین (سایت و شبکه های اجتماعی) به دنبال شما می گردند، نشان دادن نظرات مشتریان قبلی در سایت شما یک روش عالی برای تحت تأثیر قرار دادن خریداران بالقوه و ارائه هویت اجتماعی به آنها است.
3: وبسایت به اعتبار کسب و کار شما می افزاید
اگر می خواهید به جهانیان نشان دهید که تجارت خود را جدی می گیرید، وقت آن است که روی یک وبسایت حرفه ای سرمایه گذاری کنید. در عصری که بیش از 50٪ از کاربران گوشی های هوشمند هنگام جستجو در تلفن های هوشمند خود، یک شرکت یا محصول جدید را پیدا کرده اند، نداشتن وبسایت می تواند به اعتبار شما آسیب برساند.
طبق یک مطالعه، 75٪ از کاربران آنلاین قضاوت در مورد اعتبار یک شرکت را بر اساس طراحی وبسایت آن پذیرفته اند. در پایان، افراد احتمالاً با شرکتی که می توانند به آن اعتماد کنند درگیر می شوند و وبسایت، شروع کننده این رابطه است.
4: با غول های حوزه فعالیت خود رقابت کنید
آیا می دانید که داشتن یک وبسایت، فرصتی عادلانه برای رقابت با غول های حوزه های کاری تان به شما می دهد؟ وقتی یک وبسایت بهینه شده ایجاد می کنید، می تواند رتبه بالاتری از غول ها داشته باشد. کلماتی که بیشتر در گوگل جستجو می شوند را پیدا کنید. کار روی کلمات کلیدی، می تواند بازدید سایت شما را افزایش دهد. این کار معمولاً با بررسی ها و اقدامات سئو شروع می شود.
5: اگر رسانه های اجتماعی محو شوند شما باقی می مانید
اگر فکر می کنید داشتن یک پیج در شبکه های اجتماعی برای جذب مشتری جدید کافی است، اشتباه می کنید.
داشتن پیج فیسبوک یا اینستاگرام کافی نیست، زیرا هر بیزینس دیگری آن را دارد. فیس بوک ادعا می کند که کاربران در سال 2018 نسبت به سال قبل، 50.000.000 ساعت کمتر در فیسبوک گذرانده اند. به همین دلیل، بسیاری از شرکت ها اکنون به جای اعتماد به شبکه های اجتماعی، به ساخت وبسایت روی آورده اند.
6: پیشنهادات خود را به نمایش می گذارید
اولین باری که ارتباط مخاطب هدف با برند شما شکل می گیرد، درون سایت تان است. شما نه تنها می توانید پیشنهادات خود را با تخفیف به نمایش بگذارید؛ می توانید آموزش های کوتاه ویدیویی یا راهنمای PDF نیز ارائه دهید. همچنین می توانید جوایز، نظرات کاربران و همه ویژگی های برجسته خود را که می توانند ارزشی به مشتری ارائه دهند را ویترین کنید. این باعث می شود میانگین زمانی که مشتریان در وبسایت می گذرانند افزایش یافته و احتمالاً بر تصمیم آنها برای تماس با شما تأثیر بگذارد.
7: ساعات کاری خود را افزایش می دهید
داشتن وب سایت به معنای این است که محتوای شما در هر ساعت از روز و بر اساس راحتی کاربران در دسترس آنهاست. بنابراین هر کسی در شب یا در طول روز به وبسایت شما مراجعه کند، به نوعی شما همیشه با او تعامل دارید. در دسترس بودن در همه زمان حس خوبی برای کاربر ایجاد می کند و در هر ساعتی از شبانه روز می تواند خریدش را قطعی کند.
8: به روز بودن اطلاعات
اگر میخواهید مشتریان خود را از پیشنهادات یا فروش های ویژه خود مطلع کنید، باید از ابزارهای محیطی مثل تابلوها، بیلبوردها و یا … استفاده کنید. اما در مورد وب سایتها شما میتوانید آن را در زمان واقعی به روز کرده و پیشنهادات خود را را در هر زمان که بخواهید به مشتریانتان نشان دهید. از این طریق میتوانید دسترسی مشتریان به اطلاعات و در نهایت فروش را افزایش دهید.
9: بازاریابی گسترده
بازاریابی برای وب سایت شما ساده تر و مقرون به صرفه تر از انجام هر نوع بازاریابی معمول دیگر می باشد. شما میتوانید برای تبلیغ وب سایت خود از بحث سئو سایت بهره ببرید که بسیار موثر است و امکان سنجش آن وجود دارد. همچنین شما میتوانید از طریق سئو نتایج نهایی را بررسی کنید و سپس کمپین را برای نتایج بهتر بهینه سازی کنید. خواهید دید مزیت طراحی سایت برای وب سایت ها در بازاریابی آنلاین بسیار پررنگ تر از بقیه موارد خواهد بود. به این دلیل که تمام مزایای دیگر را پوشش خواهدداد.
10: کاهش هزینه
هر فرد حرفهای و غیرحرفهای میداند که در یک کسب و کار کاهش هزینهها تامین خدمات چقدر سودآور است. از اینرو میتوان اولین مزیت داشتن سایت را کاهش هزینهها دانست. وب سایت بهترین روش کاهش هزینههای کسبوکار است. شاید اینطور تصور کنید که طراحی سایت میلیونها هزینه برای شما در بر خواهد داشت اما باید بدانید که هزینه نگهداری و اجرای یک وب سایت صرفا چند میلیون است و پس از مدتی نیاز نیست شما بازهم هزینه زیادی برای آن صرف کنید. در واقع بازاریابی مناسب وب سایت شما باعث رشد مداوم و بیشتر کسبوکار شما میشود. اگر وب سایت شما به درستی طراحی شده و توسعه یافته باشد، تبدیل بازدید کننده به مشتری را تضمین میکند و در این صورت تمام هزینههایی که برای طراحی آن انجام دادهاید به شما بازخواهد گشت.
11: برقراری ارتباط با مشتری
در دنیای وب مشتریان به راحتی نظر خود را راجع به هر محصولی ارائه میدهند و نظراتشان را در قالب انتقاد و پیشنهاد برای شما میفرستند. شما نیز میتوانید سلیقهی مشتریان خود را بشناسید و برای جذب مشتری بیشتر گام بردارید.
12: کسب درآمد جانبی
با داشتن وب سایت میتوانید علاوه بر معرفی خدمات خود درآمدهای جانبی دیگری مثل درآمد از طریق تبلیغات نیز داشته باشید.
دیدگاهتان را بنویسید